مـنـتـدى الأفـضـل
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مـنـتـدى الأفـضـل

أهلا وسهلا بالسادة الضيوف الأفـضل يـرحب بـكم

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

انا مش غالى عليك

habiba2006
amro
شريف حميد
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
شريف حميد

شريف حميد

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالخميس أبريل 26, 2007 2:37 pm

دى كلمات جديده فيها نوع من العتاب الصريح ياريت اشوف ردودكم

انا مش غالى عليك

انا مش غالى عليك زى انت ما غالى على ........ كنت عارف يوم ها تبغنى ومش هاتحس بيا

بس يا ريت يا حبيبى تقولى انت نستنى ليه...........انا مش فاكر مرة جرحتك ولا قسيت عليك

انا مش عاوز اشوفك تانى ولا عمرى هاحايلك ترجعلى
انا بسال عن قلب نادالى بعنى وليه مش عارف زنبى
اسمع ياللى مكانك حضنى .................... انا ما بقتش زى زمان ارضى فى قلبك واجى على

راح فين كلامك عن هوانا قولى احكى ياملاك
مش هو دا القلب اللى سمعك وفـ عز جرحك كان معاك
لا كمل طريقك لواحدك ........ وشوف لقلبك قلب تانى يخدعك وتحس بيا

كلمـــــــــات / شريف حميد

cheers king
amro
Admin
amro

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالخميس أبريل 26, 2007 2:52 pm

هو بصراحة الجزء الاول جميل وفية احساس انما بقيت الكلام حاسس انة حشو ياريت الاحساس يكون اصدقك من كدة شوية lol!
https://thebest.jordanforum.net
شريف حميد

شريف حميد

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالخميس أبريل 26, 2007 3:59 pm

cheers والله انا شايف ان الكلمات وصفت حاله انسان انا عارفه كويس وكمان ودا رايك وانا بحترمه اكيد بس انا ها ارفع الكلمات متلحنه وبصوت جميل وانت ها تعرف ان الاحساس شاملها من اولها لاخرها

وقريب جدا ها ارفع ليكم الينك على السيت دا

شريف حنيد
cheers king
amro
Admin
amro

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالخميس أبريل 26, 2007 4:08 pm

ياريت والله شىء جميل ان احنا نسمع الكلمات بصوت جميل اكيد هتقرب الاحساس اكتر مشكور
على مجهودك

lol! lol! lol!
شريف حميد

شريف حميد

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 5:49 am

انا جايب ليكم اللينك بتاع الكلمات دى يعنى بلحن بدائى وصوت جميل ياريت تحملوها وتقولولى رايكم اوك الينك اهه

http://www.2shared.com/file/1867985/c4393eef/____.html

شريف حميد king cheers
habiba2006

habiba2006

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 6:38 am

لما نسمعها حنقولك رايينا فيها

flower
dr_timo

dr_timo

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 12:58 pm

كلمات جميلة والله ياشري وربنا مايحرمنا من كلامك الجميل دة عالمنتدي lol! lol! lol!
شريف حميد

شريف حميد

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 4:06 pm

الله يخليك يا تيتو ومتشكر على الرد الجميل دا

cheers king
bosy

bosy

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 5:00 pm

جميله طبعا يا شريف وياريت تكتب تانى كلمات حلوة زى دى تانى Smile
شريف حميد

شريف حميد

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 5:34 pm

متشكر جدا يا بوسى على زوقك واوعدك ان كل كلماتى ها انزلها هنا

cheers king
amro
Admin
amro

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 7:39 pm

lol! affraid lol!
واضح اوى من كلام الناس انهم بيجملوك ودة عادى انما المصيبة انهم ما يكنوش بيفهمو اسلوب الكتابة وبيقولو وخلاص انا لما قولت ان الجزء الاول هو الافضل والباقى كلة حشو لو استعرضنا مع بعض الكلمات انت بتقول انا مش عاوز اشوفك تانى ولا عمرى هاحايلك ترجعلى ورجعت تقول بعد كدة قولت ا سمع ياللى مكانك حضنى اذاى انت مش عايز تشوفة ولا هتحيلة علشان يرجعلك وجاى بعدها تقول يلى مكانك حضنى انت نفيت انك مش عايزة ولا عمرك هترجعلة وجاى تقول مكانك حضنى دة اسمة تضاد فى المعنى المفروض انك تؤكد كلامك الاول بنفى الجملة التانية يعنى تقولى مثلا اسمع يللى مكانك مش فى او كان حضنى دة المفروض واضح اوى ان فى افلاس فى المعنى من الكاتب وجهل من القراء

lol! affraid lol!
شريف حميد

شريف حميد

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 3:34 am

انا بصراحه مش عاجبنى اسلوب النقد اللى بيهزقنى انا شخصيا ولا وكمان بيشتم الجمهور الى بيقرا الكلمات النقد عمرة ما كان بالاسلوب دا ولا بطريقه حلمى بكر لان دا نقد هدام انا مضطر اسالك سؤال وانت شاعر وبتكتب ....

انت درست عروض علشان تتكلم ؟ ولو درست تقدر تقولى الكلمات دى فى اى بحر ؟ ولو عرفت فى اى بحر
انت تسمع عن حاجه اسمها اداه امتناع الامتناع بالظبط زى القران ما بيقول فى سوره يوسف

بسم الله الرحمن الرحيم

وهمت به وهم بها لولا ان راى برهان ربه

صدق الله العظيم

فالناقد الذى لا يبحث الا عن الظاهر سيقول من الوهله الاولى ان سيدنا يوسف كاد ان يرتكب معها جريمه الزنا لولا ان راى برهان ربه فا ابتعد لكن الحقيقه انها همت بضمه اليها وهم هو بابعادها عنه لانه راى سابقا برهان ربه هذا هو اداه امتناع الامتناع وشتااااااان ما بين كلماتنا البسيطه وبين القران الكريم ولكنه مدرسه نتعلم منها اصول اللغه العربيه

وفى الاغنيه انا معاك انى قولت (((( اسمع ياللى مكانك حضنى .....بعد ما قولت مش عاوز اشوفك تانى )))
وكنت اتوقع ان النقد ما يجيش منك على اعتبار انك بتفهم فى كتابه الاشعار القصيرة لكن للاسف انت اللى كشفت نفسك

فلو بصيت كويس هاتلاقى ان الكلام لحظى من اوله لاخرة والاسلوب بتاع اسمع ياللى مكانك حضنى يقصد انه هو كان الحضن الدافى ليه وعلشان الغى جزء كان مكانك حضنى زى ما انت قولت استخدمت اسلوب الامر فى البدايه اسمع
وفى الاخر اداه امتناع الامتناع زى ما وضحت فى الاول والشطر التانى بياكد الكلام ده لما بيقول ((( انا ما بقتش زى زمان ارضى فى قلبك واجى على )))) فهو دا قمه التوضيح والايجاز

وفى الاخر اتمنى ان النقد يوجه لى فقط ولا يوجه للقراء واتمنى ان اللى بيتكلم يا يكون فاهم ودارس يا اما يسكت خالص

شريف حميدking cheers
amro
Admin
amro

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 4:56 am

ههههههههههههههههههههههههههههه
يابنى انت بتقولى انت كشفت نفسك انا مش هكلم عن نفسى لانى اشعارى وكتباتى كلها موجودة والناس هى ال تحكم انا مفيش حد قالى انى ما بعرفش اكتب حتى ال كتبت فية هجاء نفسة وانت عارف كويس هو مين اعجب بحجات كتير كتبتها وغير كدة بتقولى عروض انت مفكر علشان قرأت كتاب خلاص بقيت دارس انا موهبتى تكفينى وغير كدة انت عايز تحطنى فى وجة مقارنة بين كلمات الاغانى ال شعبان عبدالرحيم بيكتبها وبين الشعر الحديث ونغمة التعبير الجميلة مفيش وجة ومقارنة خالص وغير كدة انت بتجيب سيرة حلمى بكر لية علشان هو بيهاجم الناس المغنيين ال انت بتحبهم اية يعنى دة حر فى رأية اعتقد انك ملكش الحق فى كدة ابدا حتى لو هو على خطأ ومش انت ال تحكم على حلمى بكر فية ال اكبر منك بكتير يكلم علية كمان المصيبة الكبرى انك دخلت القران علشان تثبت ان كلامك صح يااخى حرام عليك اتقى الله بتجيب مثل من القران علشان تؤكد معنى فى اغنية وبعدين انا ما غلطش فى القراء فية ناس فاهم لغة صح وببكتب صح واعتقد ان كل ال علقو على الاغنية بتاعتك دى ملهمش اساسا فى الكتابة غير العبد الله وانا متأكد ان لما حد فاهم يدخل ويشوف كلامك دة هيقول ال المفروض يقولة الموضوع مش عند معاك ذى ماليك حجات بنحيك فيها وبتكون حلوة بردة ليك سقطاتك كلنا كدة والا انت بقى تبقى اعظم كتاب الشعر الغنائى احنا بنحاول نوصل للأفضل لأن منتدانا اسمه الافضل ياريت تركز فى تصحيح اخطائك وتسيبك من الرد الكتير خد الكلام بسعة صدر واتعلم مش عيب كلنا بنتعلم وياريت تبعد عن ضرب الامثال من القرأن لان دة قسم اسمة شعر غنائى عايز تقول حجات اسلامية وتوضح قول فى خواطر اسلامية للآسف انت افتقد مقولة لكل مقام مقام انت خلتها سلطة خالص ههههههههههههههههههه

lol! lol! lol!
شريف حميد

شريف حميد

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 5:43 am

انا طبعا ما ازعلش من النقد بس لما يكون الكلام صحيح وانا وضحن الجزء اللى انت قولت عليه انه متناقض وبدليل ممن القران وكمان عاوزنى احط الجزء دا فى خواطر اسلاميه

وتقولى لكل مقام مقال طيب ازاى انا جايب جزء من القران استشهد بيه هنا مش بحكى القصه يبقى مين فينا اللى لازم يعرف ان لكل مقام مقال وكمان انت بتقول انك موهوب طيب ما انا بكتب بموهبه لكن لازم اكون دارس علشان لو حد زيك نقدنى اوضحله بعلم واوضحله خاضع لاى رتم ولا ى مدرسه كمان شعرا اكبر مننا بكتيير درسوا العروض وهما موهوبين جدا يمكن شتان بينا وبينهم زى بهاء الدين محمد وايمن بهجت قمر ومدحت العدل وعادل عمر وكل الناس الكبار دول
انت بتقولى ان كل اللى قاله رايهم ما بيعرفوش يكتبوا وبالتالى قالوا انها كلمات كويسه طيب دا فى حد زاته كويس ان احس الشىء فى جملته كويس وانا على اتم استعداد لنقد الكلمات بتاعتى من اكبر شعراء انت عاوز تجيبهم

شريف حميد
king cheers
amro
Admin
amro

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 5:52 am

شعراء كبار مين يابنى دول حرمية وبعدين مش بهاء الدين محمد دة ال سرقك فى جزء من اغنية والنيى اسكت انا تعبت من كتر الرد فى حجات اهم من كدة بكتير
شريف حميد

شريف حميد

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 6:04 am

اولا توضيح ان اللى سرق جزء من اغنيه بتاعتى كنت ناشرها على منتدى من غير ما اسجلها هو امير طعيمه مش بهاء الدين محمد لكن ياريتك انت اللى تعترف انك نقدك ما كنش له لازمه خصوصا بعد الادله اللى انا جايبهالك ومش مشكله كلنا بنغلط احنا مش ملايكه

سلامى اللى كل من اعجب بالكلمه فسلطان الكلمه اقوى من سلطان القوة

الى من اعجب بكلماتى والى من نقدنى وعلمنى حرفا

شريف حميدcheers king
bosy

bosy

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 12:48 pm

على فكرة يا استاذ عمرو مفيش حد بيجامل شريف ولا حاجه لان مفيش حد هيستفاد لما يجمله بس فعلا الاغنيه جميله وجميله جدا كمان وياريت انت تقدر تكتب زيها وانا من رايى انى بصراحه مشفتش اى اغنيه حلوة مكتوبه لحد دلوقتى غير بتاعه شريف متهيالى دى احسن حاجه اتكتبت فى المنتدى لحد دلوقتى وكل واحد حر فى رايه cheers Very Happy Smile cheers king
amro
Admin
amro

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 2:07 pm

ههههههههههههههههههه اولا دكتور لو سمحتى مش استاذ ثانيا اية اعرف اكتب ذيها دى انا كاتب احلا من كدة بكتير وبعدين دى كلمات اغانى اى حد يكتبها شعبان عبد الرحيم نفسة بيكتب ذى كدة انما انا حاجة تانية انا كتباتى كلها القلب بيحسها بدون تفكير فيها لحظة وعلى العموم شريف دة حبيبى بنقدة لآنى عايزة الافضل ومنتدنا هو الافضل lol!

عدل سابقا من قبل في السبت أبريل 28, 2007 4:11 pm عدل 1 مرات
احمد عبد الحميد

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: كلماتك جميلة جدا   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 4:04 pm

اكمل طريقك من غير متبص وراك
بوسي

بوسي

انا مش غالى عليك Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا مش غالى عليك   انا مش غالى عليك Icon_minitimeالثلاثاء مايو 01, 2007 7:12 am

اسلوبك في الكتابه جميل و واقعي يا استاذ شريف
ومش عيب انك تتقبل النقد بصدر رحب
النقد مابيقللش من قيمه العمل ابدا
بالعكس وكل واحد له حريه التعبير عن رايه مع احترام الاخرين
والا مكناش زمانكو بتنشرو علي المنتدي
لسماع اراء الاخرين
ربنا يوفقك وفي انتظار الافضل دائما

انا مش غالى عليك
صفحة 1 من اصل 1