مـنـتـدى الأفـضـل
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مـنـتـدى الأفـضـل

أهلا وسهلا بالسادة الضيوف الأفـضل يـرحب بـكم

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

بـنــــــــادى علـــــــــبكى

dr_timo
amro
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
amro
Admin
amro

بـنــــــــادى علـــــــــبكى Empty
مُساهمةموضوع: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 6:47 am

هسيب الكلام ما بين السطور يعبر عن حالة عشتها فى حياتى اتمنى ان احساس الكلمات البسيطة توصلكم
lol! lol! lol!
فى احلامى هلاقيكى ومن كل شىء مش هكون غير ليكى
يازهرة فؤادى ياانور حياتى
دنا واللة شريكى
ياكل مالية وطول انشغالية وفى قربك ياغالية بنادى عليكى
وليكى حنيينى وبعد السنين من بعدك ياغلية هعيش على ذكراك وهكتب بقلبى
نور كل شىء يقربنى ليكى بنادى عليكى وقلبى شريكى
دنا واللة شريكى
فى قربك بلاقى حنان السنيين وفى حضنك ياغالية اشواق السنيين
وصوتى يهمس لصوتك تعال حبيبى تعال معاية لجنة نعيم تنور قلبى بيكى تعال وخدنى لشوق السنيين لهمس الحنيين
بنادى عليكى ومين يسمع نداى غير اهات السنيين وهمس البداية تدور عليكى وكلك معاكى بنادى عليكى وقلبى فداكى
فداكى ولا يهمنى لحظة دموع وحزن والم دنا من جواى بسمع بى اعلى صوت وقول معاكى ولا يهمنى لحظة سكون
دموعك ياغالية فى قلبى مطر وشوقك وحضنك معاية سنيين بدور ونادى لكلمة حنان تعوض كل شىء معاكى
ياغالية علية
من غيرك هكون اسير الظلام سكوتك حنين وصل السنيين وحب الحياة كل شىء جميل وبعدك
ياغالية مفيش نور كمان
مش ممكن هلاقى قلب يكون فى قلبك حنون وعمرى وجرح السنيين معاكى يكون كل شىء يهون ياغالية علية وفى القلب جوة
لايهمنى عمر ولايهمنى انسان دنا بهواكى اكون سيد الاكوان

queen cheers
https://thebest.jordanforum.net
dr_timo

dr_timo

مُساهمةموضوع: كلام جميييييييييييل اوي للاسف   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 1:36 pm

للاسف انه كلام جميل وذكرني بالذي مضي ومش قادر اقري اكتر من كدة لاعيط علي حبيبتي جتك القرف انا عايز انساها وكلامك للاسف حلو وبيفكرني بيها يارب تفرقع يااخي
amro
Admin
amro

مُساهمةموضوع: رد: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 2:34 pm

لا تعليق هههههههههههههههههههههههههههه
lol! lol! lol!
bosy

bosy

مُساهمةموضوع: رد: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2007 6:38 pm

على فكرة الكلام جميل بس كلوا رومانسيه ياريت بجد تكتب حاجه حزن بس تكون جامده جدا كده زى ال كاتبها شريف Sad Crying or Very sad
شريف حميد

شريف حميد

مُساهمةموضوع: رد: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 3:49 am

الكلام اللى حد ما جميل لكن الشاعر لجا لتكرار الكلمه وهى ((( سنين )))كان ما فيش كلمات فى اللغه العربيه تنتهى بحرف النون غيرها ودا اثر بشكل ملموس على كتيير من الشطور وخلى المعانى متداخله غير ان تكرار الكلمه يؤدى الى الملل من الشعر خاصه واذا طال عرضه شويه بصراحه انا معرفش هو يندرج تحت مدرسه الشعر الحديثه ولا المهجر ولا البحر الكامل ولا ايه بالظبط دى حاجه ترجعله بس ياريت يوضحلى اجزاى كتيير اوى منها

((بنادى عليكى ومين يسمع نداى غير اهات السنيين وهمس البداية تدور عليكى وكلك معاكى بنادى عليكى))

الافضل يقول(( بنادى عليكى ومين يسمع نداى غير شوقى وحنينى ))

هو انا لى تعليقات كتير بس مش ها اوضحه دلوقت عموما الكلمات على بعضها نقدر نقول كويسه وادت المعنى المطلوب

شريف حميد
king cheers
amro
Admin
amro

مُساهمةموضوع: رد: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 2:21 pm

هههههههههههههههههههه يابنى دة حاتم فى تعليقة بيقلك هيعيط من كتر الاحساس العالى ال فيها انت بتحسسنى انى كتبها فى الحمام ههههههههههههههه وبعدين مدرسة اية ال بتكلم عليها دة نثر مش شعر وبعدين انا مدرسة لوحدى مستقلة lol!
شريف حميد

شريف حميد

مُساهمةموضوع: رد: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 2:53 pm

انا عاوز اققولك حاجه ان النثر بتتبع بحور شعريه زى الكامل والواسع والعريض ودى ما حصلتش كتاب حتى نقدر نتكلم عنه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

شريف حميدcheers king
amro
Admin
amro

مُساهمةموضوع: رد: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالسبت أبريل 28, 2007 3:02 pm

يابنى انا قولتلك انا مدرسة لوحدى مستقلة هى شغلانة وبعدين واسع اية وعريض اية هو انت شغال حلاق هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
lol!
amro
Admin
amro

مُساهمةموضوع: رد: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالأحد أبريل 29, 2007 8:55 am

مفيش اكتر من الحزن كتبناة بس انا اغلب ال كتبتة حزن فى الشعر الحديث بس علشانك اوعدك بحاجة تعجبك قريب

انتظرى >>>>>>>>>>>>>>>>>> سبــــنى وراح Embarassed
بوسي

بوسي

مُساهمةموضوع: رد: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالثلاثاء مايو 01, 2007 6:13 am

اسلوبك واقعي
وكلماتك مؤثره جدا
بتمنالك التوفيق
وفي انتظار الافضل دائما
amro
Admin
amro

مُساهمةموضوع: رد: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالثلاثاء مايو 01, 2007 6:20 am

مرسى يابوسى على الكلام الجميل دة واوعدك بالافضل ان شاء الله
لول

لول

مُساهمةموضوع: رد: بـنــــــــادى علـــــــــبكى   بـنــــــــادى علـــــــــبكى Icon_minitimeالإثنين مايو 21, 2007 3:38 pm

الله جامده اوى ياعمرو فعلا مؤثرة وحساسه كمان وياريت تكون على طول كده ماتكتب الا بالتقيل ربنا يوفقك ياقمر

بـنــــــــادى علـــــــــبكى
صفحة 1 من اصل 1